Ban Phe/Mae Phim Thailand

Fixarhemmadag

den
28 juni, 2018

I går var vi i Rayong och shoppade lite. Klockan bara rann iväg och vi var inte ens hemma när matchen Sverige – Mexico började. Dålig planering! Som tur var såg vi hela sista halvlek 😉 Så idag blev en riktig fixardag hemma. Jag förstår verkligen alla som har sommarstuga. Man liksom flyttar in, iordningställer och sedan är det en del som ska fixas mest hela tiden haha.

Hände en annan rolig grej idag. Jag skickade ut spontan arbetsansökan till ett få utvalda företag som jag verkligen skulle vilja jobba på/tillsammans med före semestern. I dag ringde ett av företagen upp, så nu ska jag på intervju dagen efter vi kommer hem från Thailand. SÅÅÅ kul!

Igår när vi åkte hem från stranden så stannade vi och bokade oljemassage till på fredag. Himlans mysig massage som vi brukar passa på att besöka ibland, ligger ca 15 min moppeväg ifrån oss. Ofta mycket bokat men nu i lågsäsong var det inte alls svårt att få tid

Poolbad då började det spöregna. Lilleman och jag mös ner oss under parasollet och tittade på när de övriga i familjen badade

Tröttis som tog en skön powernap under ett smattrande parasoll

Jag försöker att byta trasiga lampor. Diggar verkligen lampbytarpinnen som vi fått låna av resorten

Sedan var det dags att ta bort det gamla och in med det nya. Nya gardinstänger och gardiner skulle upp (Mina Ullareds gardiner som jag verkligen längtat efter att få på plats)

Gick sådär för min man… Tur att man har en handyman på området som kom illa kvickt och hjälpte oss få upp gardinstängerna

Tada, lite svårt att se på bild. Uppdaterar er en annan dag då jag stajlat lite mer

Sigrid bjöd på fruktmellis med vatten. Lyx!

I går shoppade vi ny soffa, så nu åker denna ut. Den är verkligen jätteskön men…vi hittade en som var ganska så billig och så har vi skänkt denna och gardiner + gardinerstänger till en thaiare som blev jätteglad så då blev inte samvetet för ny soffa lika dåligt. På lördag kommer leveransen, tjohoo!

Avslutade dagen på restaurangen på Tdv 3, yammie. Kyckling med jordnötssås är aldrig fel!

TAGGAR
RELATERADE INLÄGG

LÄMNA EN KOMMENTAR

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.

Lindha Älenmark - Reseinspiratör
Linköping

Hej och välkommen till resebloggen Time2travel.se. Här hoppas jag du ska finna inspiration till resor och upplevelser. Min passion i livet är resor och våra 3 barn som nu är 3, 5 och 7 år gamla har hängt med sedan de låg i magen. Det bjuds på mycket praktiska tips att resa med barn, resmålstips, hotellpärlor mm. Det blir mycket Thailandsinspiration där vi har vårt andra hem och tillbringar några månader varje vinter. Även en hel del resor i Europa och till övriga Världen. Allt i en härlig mix ifrån egenpaketerade resor med flyg, hotell och hyrbil till riktig charter med barnklubbar och allinklusive. Ett och annat inlägg om vardag, livet, familjen och träning dyker också upp ibland! time2travelse@gmail.com